"life is like a never ending canvas..you paint it your own way and you dont stop painting even if you ran out of paint."

Monday, April 18, 2011

keras hati tapi lembik perasaan

gua manusia biasa. ada hati, ada perasaan. jadinya tak salah laa kan gua nak complain, nak break down, nak emo sekali sekala kan. tapi nak berapa lama gua nak jadi mcm ni? gua pun tak tau. gua bukan apa laa. selama ni gua hidup dalam positif. gua cuba jadi positif dengan manusia sekeliling gua. gua tak judge orang, tak suka membenci orang, tak berdendam dengan orang, tak macam2 laa dengan orang. sebab susah nanti nak minta maaf dengan orang bila dah mati ke apa ke. kita ni manusia banyak salah. tak salah kan buat baik dengan orang nak cover balik salah kita tu. tapi ni cerita dulu. dulu gua main bantai je buat baik dengan orang. tak kisah laa orang macam mana pun. lebih kurang macam kecewa laa dengan orang2 ni. sekarang ni gua dah tak berani laa nak positif sangat dengan orang. still, gua tetap takkan dendam, judge, layan orang teruk semua tu. just gua nak kurangkan benda ni. gua rasa tak payah laa buat baik dengan orang, tapi tak payah jugak buat jahat dengan orang. senang hidup. jaga diri sendiri je. bukan gua mengharap balasan pun bila gua tolong orang. gua tak kisah laa. gua tak pandang harta benda laa. gua nak gua cari sendiri. gua buat baik sebab gua nak orang lain pun rasa semangat nak buat baik. nak bagi diorang fikir macam gua. be positive towards people. tapi gua salah. mungkin laa bukan sepenuhnya salah tapi ada laa salah jugak kot. kalau tak takde laa orang melayan gua macam ni. memang taknak balasan tapi tak perlu layan gua teruk kan?

jadi gua keraskan hati je laa. why being warm towards people when they're just gonna throw ice on you? orang kata buat jahat jangan sekali. buat baik pulak berpada-pada. so tu yg gua akan buat. gua takkan buat jahat dengan orang lain. buat baik pun untuk diri sendiri je laa gua ingat. yeah, gua keraskan hati tapi gua tau perasaan gua ni tetap lembik. perasaan gua ni tetap tak menentu. entah lah. bukan senang nak hidup tak fikirkan pasal orang lain, bagi gua laa kan. jadinya, gua mintak maaf laa kalau gua tak melayan lu orang baik2, kalau gua keras hati dengan lu orang. tapi lu orang faham2 laa, perasaan gua lembik. kalau lu orang baik dengan gua, gua baik laa dengan lu orang. kalau lu orang sayangkan gua, mesti laa gua sayangkan lu orang jugak. tapi kalau lu orang kata lu cintakan gua, gua kata 'perasaan gua je lembik, hati tak'. pandai2 lu orang lembikkan hati gua. bukan susah pun. rebus dalam air panas lembik laa dia. PALA HOTAK WAK LUU!!

No comments:

Post a Comment